среда, 25. децембар 2013.

Двоструко убиство у Малом Јовановцу



Рака С. Анђелковић
Стари Пироћанци још увек памте језива злодела бугарског фашисте Стојанова у пиротском крају. У Архиву Старе цркве налази се фотографија умотана у оронуло парче папира на коме стоји записано сведочанство о двоструком убиству које је починио овај крвник у једном селу покрај Пирота:

"Рака. С. Анђелковић, земљорадник из Малог Јовановца, срез Нишавски - Пирот. Рођен 1876. године и убијен од стране бугарских фашиста 1. августа 1944. године на капији свога дворишта. Бугарски потпоручник Стојанов водио је казнену експeдицију такозване "истребитеље". Често је са том експедицијом крстарио пољем и брдима око Пирота, тражећи "шумце". Није могао да се смири ако преко дана не убије неког човека. Ако му то не би пошло за руком, убијао је псе и живину. Само је морао да пролије крв. Првог августа 1944. године враћао се са једне потере за "шумцима". У пролазу кроз Мали Јовановац око шест часова изјутра убио је једног младића. Тога тренутка наишао је Рака Анђелковић, водећи волове, јер је био пошао на (...), и Стојанов без речи, окрене револвер на њега. Једним метком у чело погоди Раку и овај падне мртав код капије свога дворишта. Рака је био Солунац. По природи тих и миран. Одличан православац и патриота."

У времену када се широм Европе подижу споменици нацистима, а брутално руше споменици подигнути жртвама нацизма (Естонија), насушно је важно да знамо шта су фашисти и нацисти донели нашем крају и нашој држави.  Да се зна и да се памти, да се не би поновило.


Уредништво

1 коментар:

  1. здраво свима, овде сам да поделим мало сведочанства. Моје име је Наоми Самуел, имам 40 година, удала сам се са 31, имам само једно дете и живела сам срећно до краја живота. После годину дана брака мој муж је постао тако чудан и не разумем баш шта се дешава, он је препун од куће до друге жене, толико га волим да и не сањам да ћу га изгубити, дајем све од себе да будем сигуран муж ми се враћа, али све без помоћи, плачући и плачући тражећи помоћ, причала сам о томе са његовом породицом али нисам добила одговор. Тако је моја најбоља пријатељица Ана Јохансон обећала да ће ми помоћи. Причала ми је о човеку по имену др Апата, рекла ми је да је он велики човек и прави човек коме се може веровати и да нема никакве везе са љубавним проблемима које не може да реши и рекла ми је како је помогао безбројним људима у обнављању њиховог односа. Био сам заиста убеђен, брзо сам контактирао његову мејл адресу, драпата4@гмаил.цом или његов ВхатсАпп/вибер са тим бројем (+447307347648). Објаснио сам му све своје проблеме, рекао ми је да не морам да бринем да ће сви моји проблеми бити одмах решени. Рекао ми је шта да радим да вратим мужа, а ја сам то рекла, рекао је да ће се после 3 дана мој муж вратити и почети да моли, и то се заиста догодило како је рекао, била сам веома изненађена, то је тако невероватно. Слава нашег односа са Богом је сада веома блиска и обоје живимо срећно до краја живота. Ако наиђете на сличан проблем, одмах га контактирајте и решите проблем једном заувек. И ја сам живи сведок..

    ОдговориИзбриши